יחסי ציבור - הזדמנות לאמנות!
למה אמנים צריכים יחסי ציבור? כל אחד צריך יחסי ציבור! הכי צריכים הם האמנים.
האמנות היא הדבר הכי בעל ערך לציוויליזציה שלנו, הייתה ותמיד תהיה. היא הדבר המאחד אנשים ואומות, ממוסס מחסומי דת, גזע ותרבות וומבדל תרבויות.
אני יודעת, אמנים לא אוהבים להיות "בפרונט" ומבחינתם "היצירה מדברת בעד עצמה", אך ללא הידיעה על האמן כיוצר, היצירה אינה שלמה. אמן רוצה להציג בגלריה ותחום האמנות בפרט מתוך היותו מובע דרך היצירה חייב להיות מוצג ומוסבר בדרך הנכונה ביותר שכן לאמנים מסר מסוים שהם מעבירים, אג'נדה שהיא פרטית רק להם ומייחדת אותם ומשום כך אמן צריך יחסי ציבור כדי שיתווכו בין האמן,יצירתו, לקהל המטרה שלו.
יצירות נועדו על מנת להיות מוצגות, להימכר לאספנים ואוהבי אמנות. לכן דבר ראשון והכרחי עבור האמן הוא קשרים!
ומכאן החיבור המתבקש לחברת יחסי ציבור אשר לרשותה קשת רחבה של קשרים עם הממסד האמנותי, אספנים, גלריות, אוצרים ומדיה.
כאשר חברת יחסי ציבור מקבלת תקציב של אמן ניהול התקציב שונה מכל תחום אחר. תהליך יחסי הצבור הם גם על האמן וגם על יצירתו!
אמנים הם זן מיוחד וקשה מאוד להסית את תשומת ליבם מכל דבר שהוא אינו היצירה עליהם הם עובדים באותה תקופה. עליהם אפשר להגיד בוודאות שהם "אוכלים,נושמים וישנים עבודה"!
חברת יחסי הציבור והיועץ אשר מיועד ללוות את האמן צריכים לדעת שייתכן שמאחר והאמן אינו מחובר באופן אישי לצורך החיוני בחשיפה ייתכן שיהיה קצת קשה להאיר את עיניו לחשיבות שיתוף הפעולה עם יחסי הציבור.
צריך לגרום לו להבין שיחסי הציבור הם תנאי להצלחתו כאמן והוא חייב להיות חלק מהם מכיוון שהוא חלק מהמוצר . ולא רק האומנות שלו .
מה גם שהאמן לא משתמש ביח"צ למטרות פרסום מבחינתו זה דבר שולי ולא הוא הקורץ לאמן. האמן רוצה להיות מוכר על מנת למכור את יצירותיו,להתפרנס בכבוד וליצור חדשות כל הזמן התהילה והכבוד חשובים גם הם אך בעיקר המטרה היא מכירה לאספנים והצגה בגלריות.
איך עושים זאת לאמן? במספר דרכים:
האמנות היא תחום ייחודי אשר בו המדיה היא לא המרכיב העיקרי.
עבור האמן חשובים יותר הקשרים אותם ישיג דרך משרד היח"צ עבורו קשר עם גלריה יהיה חשוב הרבה יותר מאייטם בעיתון זה או אחר.
קהל המטרה לאמנות- קהלי המטרה של האמנים הם אספנים ,בעלי גלריות, אוצרים, קרנות לעידוד ןתמיכה באומנות והמ?%9
למה אמנים צריכים יחסי ציבור? כל אחד צריך יחסי ציבור! הכי צריכים הם האמנים.
האמנות היא הדבר הכי בעל ערך לציוויליזציה שלנו, הייתה ותמיד תהיה. היא הדבר המאחד אנשים ואומות, ממוסס מחסומי דת, גזע ותרבות וומבדל תרבויות.
אני יודעת, אמנים לא אוהבים להיות "בפרונט" ומבחינתם "היצירה מדברת בעד עצמה", אך ללא הידיעה על האמן כיוצר, היצירה אינה שלמה. אמן רוצה להציג בגלריה ותחום האמנות בפרט מתוך היותו מובע דרך היצירה חייב להיות מוצג ומוסבר בדרך הנכונה ביותר שכן לאמנים מסר מסוים שהם מעבירים, אג'נדה שהיא פרטית רק להם ומייחדת אותם ומשום כך אמן צריך יחסי ציבור כדי שיתווכו בין האמן,יצירתו, לקהל המטרה שלו.
יצירות נועדו על מנת להיות מוצגות, להימכר לאספנים ואוהבי אמנות. לכן דבר ראשון והכרחי עבור האמן הוא קשרים!
ומכאן החיבור המתבקש לחברת יחסי ציבור אשר לרשותה קשת רחבה של קשרים עם הממסד האמנותי, אספנים, גלריות, אוצרים ומדיה.
כאשר חברת יחסי ציבור מקבלת תקציב של אמן ניהול התקציב שונה מכל תחום אחר. תהליך יחסי הצבור הם גם על האמן וגם על יצירתו!
אמנים הם זן מיוחד וקשה מאוד להסית את תשומת ליבם מכל דבר שהוא אינו היצירה עליהם הם עובדים באותה תקופה. עליהם אפשר להגיד בוודאות שהם "אוכלים,נושמים וישנים עבודה"!
חברת יחסי הציבור והיועץ אשר מיועד ללוות את האמן צריכים לדעת שייתכן שמאחר והאמן אינו מחובר באופן אישי לצורך החיוני בחשיפה ייתכן שיהיה קצת קשה להאיר את עיניו לחשיבות שיתוף הפעולה עם יחסי הציבור.
צריך לגרום לו להבין שיחסי הציבור הם תנאי להצלחתו כאמן והוא חייב להיות חלק מהם מכיוון שהוא חלק מהמוצר . ולא רק האומנות שלו .
מה גם שהאמן לא משתמש ביח"צ למטרות פרסום מבחינתו זה דבר שולי ולא הוא הקורץ לאמן. האמן רוצה להיות מוכר על מנת למכור את יצירותיו,להתפרנס בכבוד וליצור חדשות כל הזמן התהילה והכבוד חשובים גם הם אך בעיקר המטרה היא מכירה לאספנים והצגה בגלריות.
איך עושים זאת לאמן? במספר דרכים:
האמנות היא תחום ייחודי אשר בו המדיה היא לא המרכיב העיקרי.
עבור האמן חשובים יותר הקשרים אותם ישיג דרך משרד היח"צ עבורו קשר עם גלריה יהיה חשוב הרבה יותר מאייטם בעיתון זה או אחר.
קהל המטרה לאמנות- קהלי המטרה של האמנים הם אספנים ,בעלי גלריות, אוצרים, קרנות לעידוד ןתמיכה באומנות והמ?%9